Monday 19 March 2018

5 Jenis Makanan Yang Boleh Diamalkan Untuk Kulit Cerah Dan Berseri

5 jenis makanan yang boleh diamalkan untuk kulit cerah dan berseri.
1. Brokoli
Brokoli merupakan sayuran nombor 1 dalam sayur yang tinggi nutrisi di dunia. Dalam brokoli ada antioksidan dan Vitamin A, Vitamin C, Vitamin B kompleks, Vitamin K dan Vitamin E. Semua vitamin ni berperanan untuk menyegarkan kulit wajah sepanjang hari. Boleh dimakan setelah dikukus atau secara mentah bersama salad.
sumber : http://www.vitaminkita.net
Bagusnya brokoli adalah kerana rendah kalori menjadikan brokoli sangat baik untuk kesihatan, khususnya kulit yang bersih dan cerah!
2. Alpukat
Alpukat salah satu buah yang mengandungi lemak baik dan sangat popular dalam dunia diet. Buah ini mengandungi Vitamin C dan Vitamin E yang sangat bagus untuk menjadikan kulit bersih dan cerah. Boleh dibuat jus atau makan begitu sahaja.
3. Soya 
Soya sangat bagus untuk mencerahkan kulit kerana mempunyai ciri-ciri anti penuaan yang boleh menghalang kedutan dan tanda-tanda penuaan. Soya juga membantu mengekalkan kelembapan dan seri kulit. Menjadikan kulit kita lebih lembut, bertenaga, cerah dan tona kulit sekata. Pastikan anda memilih soya yang tidak mengandungi GMO ye.
sumber : http://www.vitaminkita.net
4. Lemon & Limau
Lemon dan Limau mengandungi Vitamin C yang tinggi dan menjadikan ia sebagai ejen pemutihan semula jadi yang sangat menakjubkan. Ia membantu menyelesaikan masalah kulit seperti jerawat, kedutan, bintik hitam dan anti penuaan. Menjadikan kulit lebih anjal dan lebih muda. Lemon & limau juga bagus untuk detox tau.
sumber : http://www.vitaminkita.net
5. Kacang 
Kacang seperti almond, kacang brazil, walnuts, biji labu, dan biji matahari mengandungi protein yang tinggi dan zat selenium. Vitamin A, C dan E dalam kacang ini membantu membaiki kulit rosak, melicinkan dan mencerahkan kulit. Jadi, tambah kacang-kacang ini dalam pemakanan untuk mendapatkan kulit cerah, putih dan berseri secara semula jadi.
Sumber : http://www.sheknows.com/

Info dipetik daripada https://beautifulnara.com/. Layari blog abg nara utk info2 artis yg terkini.

No comments:

Post a Comment